『アクアマン』海外レビューで大絶賛の声続々 ― 「『ブラックパンサー』に並ぶ」「『ダークナイト』以来最高のDC映画」

— Digital Spy (@digitalspy) 2018年11月26日
Digital Spy 公式アカウント
「DC映画のネガティブな流れに立ち向かい、『アクアマン』はとても楽しく、見事なショットのたくさんある映画です。欠点がないわけではありませんが、ジェイソン・モモアはカリスマ性のある主人公ですし、ジェームズ・ワンらしさを非常に強く感じられる映画でした。」
#Aquaman is the best DC movie since The Dark Knight.@creepypuppet delivers a swashbuckling epic full of big emotion, gorgeous undersea visuals, exciting action, and lots of laughs.
WB should be handing the DCEU reins to James Wan, he’s proven he can, ahem, right the ship. pic.twitter.com/4hjxdmNLDf
— Tom Jorgensen (@Tom_Jorgensen) 2018年11月26日
トム・ジョージェンセン氏(IGN)
「『ダークナイト』(2008)以来、最高のDC映画。ジェームズ・ワンは、豊かなエモーションと美しい水中のビジュアル、エキサイティングなアクション、たくさんの笑いが詰まった壮大な冒険活劇を成功させました。ワーナー・ブラザースはDC映画ユニバースの指揮権をジェームズ・ワンに渡すべき。つまり、彼は船を正しい位置に戻せることを証明したわけだから。」
With #Aquaman, James Wan has crafted a world the likes of which we’ve never seen on screen before. It truly is an undersea Star Wars, with a palpable sense of history, hammerhead sharks with human legs who can pop, lock, and drop it, and flat-out incredible creature design. 🙌
— Ben Mekler (@benmekler) 2018年11月26日
ベン・メクラー氏(ライター)
「『アクアマン』にはDCファンの望んできたもののすべて、そしてそれ以上があります。陽気なアクション、世界を作り上げる見事なセンス、魅力的なミュージカル・ナンバー、ジェイソン・モモアによる主演俳優としての演技。DCはしかるべき場所へと戻ってきた。DC映画ユニバースは生きている!
ジェームズ・ワンはかつてスクリーンで見たことのない世界を組み立てたのです。まさしく水中のスター・ウォーズで、明らかな歴史の感覚もあれば、クリーチャーのデザインも実に素晴らしい。」
「DC史上最高のマーベル映画」?
実は『アクアマン』については、すでにオンラインにて物議を呼んでいる感想がある。それは、本作が「DC史上最高のマーベル映画」だとするものだ。マーベル映画との比較もヒーロー映画である以上は必然的だが、そのたとえは一体どういう意図なのか。同じくマーベル・シネマティック・ユニバースと比較する声とあわせてご紹介しておきたい。
Short & sweet reaction to #Aquaman is that I loved it. It’s a comic book movie through & through with great action, iconic moments & visual spectacle to spare. Momoa makes the character his own & Wan honors the traditional aspects, but elevates it to the modern era. It’s a blast.
— Paul Shirey (@arcticninjapaul) 2018年11月26日
I’ll take some heat for this, but #Aquaman is the best Marvel movie that DC has made. That doesn’t mean it’s exactly like that formula, but it feels like a film that knows what it is, what it’s selling and who it’s selling to. There’s no identity crisis here.